با ما تماس بگیرید 44 7700 900693

خانه » درباره ما » خرید موز خشک درجه یک

خرید موز خشک درجه یک

جهت سفارش کلیک نمایید:

فواید خوردن موز خشک خشک خشک چیست؟

3 پاسخ

فیصل حسن

فیصل حسن ، مهندس تولید دانشیار در شرکت باسور (2015-حال)

پاسخ داده شده 29 نوامبر 2017 · نویسنده 97 پاسخ و 126k بازدید از پاسخ دارد

یک وعده یک چیپس موز خشک خشک حاوی 147 کالری است. موز خشک خشک یک ماده غذایی مغذی سرشار از پتاسیم و فیبر است که برای تهیه موز خشک خشک سرخ شده یا کم آب می شوند. اگرچه تراشه های موز خشک خشک ویتامین ها و مواد معدنی لازم را تأمین می کنند ، اما بهتر است یک موز خشک خشک تازه میل کنید

موز خشک خشک میوه دیگری است که می توانید برای درمان کم آبی بدن خفیف بخورید. کم آبی باعث از بین رفتن مواد معدنی مانند پتاسیم در بدن می شود. سرشار از پتاسیم ، موز خشک خشک می تواند به ترمیم این ماده معدنی مهم کمک کند.

1.6k بازدید · مشاهده 1 Upvoter

سوالات مرتبط

پاسخهای بیشتر در زیر

    آیا موز خشک خشکهای خشک شده سالم هستند؟

    فواید خوردن موز خشک خشک در روز چیست؟

    آیا خوردن موز خشک خشک و تخم مرغ با هم خطرناک است؟

    فواید پوستی از خوردن موز خشک خشک چیست؟

    عوارض خوردن موز خشک خشک چیست؟

تراشه های موز خشک خشک مقداری پتاسیم نیز ارائه می دهند ، اگرچه ممکن است کمتر از آنچه انتظار دارید باشد. هر وعده 225 میلی گرم پتاسیم یا حدود 5 درصد پتاسیم مورد نیاز شما در روز را تأمین می کند. این پتاسیم برخی از مزایای سلامتی ، از جمله پشتیبانی از اعصاب و ماهیچه ها و خواص کاهش فشار خون را ارائه می دهد.

فواید خوردن موز خشک خشک خشک.

قسمت عمده خوردن موز خشک خشک خشک ، دریافت فیبر است. حاوی فیبر است. فیبر از یبوست جلوگیری می کند ، کلسترول خون شما را پایین آورده و سطح قند خون را کنترل می کند. مصرف یک رژیم غذایی سرشار از فیبر همچنین به جلوگیری از بیماری هایی که شامل بیماری های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان می شود نیز کمک می کند.

مزایای سلامت مبتنی بر شواهد موز خشک خشک

موز خشک خشک بسیار سالم و خوشمزه است.

آنها حاوی چندین ماده مغذی اساسی هستند و فواید هضم ، سلامت قلب و کاهش وزن را به همراه دارند.

گذشته از اینکه بسیار مغذی هستند ، آنها همچنین یک غذای میان وعده بسیار مناسب هستند.

در اینجا 11 مزیت بهداشتی موز خشک خشک بر پایه موز خشک خشک ارائه شده است.

1. موز خشک خشک حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم است

موز خشک خشک از محبوب ترین میوه های جهان است.

بومیان آسیای جنوب شرقی ، اکنون در بسیاری از مناطق گرم دنیا رشد کرده اند.

موز خشک خشک از نظر رنگ ، اندازه و شکل متفاوت است.

رایج ترین نوع آن کاوندیش است که نوعی موز خشک خشک دسر است. سبز هنگام ناراحت ، بلوغ آن زرد می شود.

موز خشک خشک حاوی مقدار نسبتاً فیبر و همچنین چندین آنتی اکسیدان است. یک موز خشک خشک متوسط ​​(118 گرم) نیز دارای (1 ، منبع 2Trusted ، منبع 3Trusted) می باشد:

    پتاسیم: 9٪ از RDI

    ویتامین B6: 33٪ از RDI

    ویتامین C: 11٪ از RDI

    منیزیم: 8٪ از RDI

    مس: 10٪ از RDI

    منگنز: 14٪ از RDI

    کربوهیدرات خالص: 24 گرم

    فیبر: 3.1 گرم

    پروتئین: 1.3 گرم

    چربی: 0.4 گرم

هر موز خشک خشک فقط حدود 105 کالری دارد و تقریباً به طور انحصاری از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است. موز خشک خشک پروتئین بسیار کمی دارد و تقریباً چربی ندارد.

کربوهیدرات موجود در موز خشک خشکهای سبز و غیرمستقیم بیشتر از نشاسته و نشاسته مقاوم تشکیل شده است ، اما با رسیدن موز خشک خشک ، نشاسته به قند (گلوکز ، فروکتوز و ساکارز) تبدیل می شود.

    خلاصه

    موز خشک خشک سرشار از فیبر ، آنتی اکسیدان و چندین ماده مغذی است. یک موز خشک خشک متوسط ​​حدود 105 کالری دارد.

2. موز خشک خشک حاوی مواد مغذی است که سطح قند خون را تعدیل می کند

موز خشک خشک سرشار از پکتین است ، نوعی فیبر است که فرم ساختاری اسفنجی خود را به بدن می دهد (4).

موز خشک خشکهای نارس حاوی نشاسته مقاوم هستند ، که مانند فیبر محلول عمل می کنند و از هضم غذا فرار می کنند.

هر دو نشاسته پکتین و مقاوم ممکن است سطح قند خون را بعد از غذا تعدیل کرده و اشتها را با کند شدن تخلیه معده کاهش دهند (منبع 5Trusted ، منبع 6Trusted ، منبع 7Trusted).

علاوه بر این ، موز خشک خشکها نیز از نظر شاخص گلیسمی (GI) پایین و متوسط ​​رتبه بندی می کنند ، این یک سنجش است – از 100-100 – سرعت غذاها به چه میزان قند خون را افزایش می دهد.

مقدار GI موز خشک خشکهای نارس حدود 30 است ، در حالیکه موز خشک خشکهای رسیده تقریباً 60 درجه هستند. میانگین مقدار کل موز خشک خشکها 51 (8 ، منبع معتبر) است.

این بدان معنی است که موز خشک خشکها نباید باعث ایجاد سنبله های مهم در قند خون در افراد سالم شوند.

با این حال ، این ممکن است در مورد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، که احتمالاً باید از خوردن بسیاری از موز خشک خشکهای رسیده به خوبی از بین بروند جلوگیری شود – و در صورت بروز قند خون آنها را با دقت کنترل کنید.

    خلاصه

    موز خشک خشک می تواند به میزان متوسط ​​قند خون بعد از غذا کمک کند و با کند شدن تخلیه معده می تواند اشتها را کاهش دهد.

3. موز خشک خشک ممکن است سلامت گوارش را بهبود بخشد

فیبر رژیم غذایی با بسیاری از مزایای سلامتی ، از جمله بهبود هضم غذا مرتبط است.

یک موز خشک خشک به اندازه متوسط ​​حدود 3 گرم فیبر دارد که موز خشک خشک را به عنوان منبع فیبر نسبتاً مناسبی تبدیل می کند (10).

موز خشک خشک حاوی دو نوع اصلی فیبر است:

    پکتین: با رسیدن موز خشک خشک کاهش می یابد.

    نشاسته مقاوم: در موز خشک خشکهای نارس یافت می شود.

نشاسته مقاوم از هضم غذا فرار می کند و به روده بزرگ شما ختم می شود ، جایی که تبدیل به غذا برای باکتری های مفید موجود در روده شما می شود (11Trusted Source، 12Trusted Source، 13).

علاوه بر این ، برخی از مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که پکتین ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ منجر شود (14Tusted Source، 15Trusted Source).

    خلاصه

    موز خشک خشک نسبتاً سرشار از فیبر و نشاسته مقاوم است ، که ممکن است باکتری روده دوستانه شما را محافظت کرده و از سرطان روده بزرگ محافظت کند.

4- موز خشک خشک ممکن است به کاهش وزن کمک کند

هیچ مطالعه ای به طور مستقیم اثر موز خشک خشک بر کاهش وزن را آزمایش نکرده است. با این حال ، موز خشک خشکها دارای چندین ویژگی هستند که باید آنها را به یک ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل کند.

برای مبتدیان ، موز خشک خشکها کالری کمی دارند. یک موز خشک خشک متوسط ​​تقریباً بیش از 100 کالری دارد – اما همچنین بسیار پر مغذی و پر کننده است.

خوردن فیبر بیشتر از سبزیجات و میوه هایی مانند موز خشک خشک بارها و بارها با کاهش وزن بدن و کاهش وزن مرتبط بوده است (16Trusted Source، 17Trusted Source، 18Trusted Source).

علاوه بر این ، موز خشک خشکهای بی رویه با نشاسته مقاوم بسته بندی می شوند ، بنابراین تمایل دارند بسیار پر شوند و ممکن است اشتهای شما را کاهش دهند (19Trusted Source، 20Trusted Source).

    خلاصه

    موز خشک خشک ممکن است به کاهش وزن کمک کند زیرا کالری کم و مواد مغذی و فیبر زیادی دارد.

5- موز خشک خشک ممکن است سلامت قلب را پشتیبانی کند

پتاسیم یک ماده معدنی است که برای سلامت قلب ضروری است – خصوصاً کنترل فشار خون.

با وجود اهمیت آن ، تعداد کمی از افراد به اندازه کافی پتاسیم در رژیم غذایی خود دریافت می کنند (21).

موز خشک خشک یک منبع عالی غذایی از پتاسیم است. یک موز خشک خشک متوسط ​​(118 گرم) حاوی 9 درصد از RDI است.

یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند ، و افرادی که مقدار زیادی پتاسیم می خورند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 27 درصد کمتر دارند (22Trusted Source، 23Trusted Source، 24Trusted Source، 25Trusted Source).

علاوه بر این ، موز خشک خشک حاوی مقادیر مناسبی منیزیم است ، که برای سلامت قلب نیز بسیار مهم است (26Trusted Source، 27).

    خلاصه

    موز خشک خشک یک رژیم غذایی خوب است

6. موز خشک حاوی آنتی اکسیدانهای قدرتمندی است

میوه ها و سبزیجات منبع عالی آنتی اکسیدان های غذایی هستند و موز خشک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آنها حاوی چندین نوع آنتی اکسیدان قوی ، از جمله دوپامین و کاتچین ها هستند (1، 2Trusted Source).

این آنتی اکسیدان ها با بسیاری از مزایای سلامتی ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بیماری های دژنراتیو مرتبط هستند (28Trusted Source، 29Trusted Source).

با این حال ، یک سوء تفاهم رایج است که دوپامین حاصل از موز خشک به عنوان یک ماده شیمیایی خوب در مغز شما عمل می کند.

در واقعیت ، دوپامین حاصل از موز خشک از سد خونی مغزی عبور نمی کند. این سادگی به جای آنکه هورمون ها یا خلقی را تغییر دهد به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند (منبع 2Trusted ، منبع 30Trusted).

    خلاصه

    موز خشک در بسیاری از آنتی اکسیدان ها سرشار است ، که ممکن است به کاهش آسیب های رادیکال های آزاد کمک کند و خطر برخی بیماری ها را کاهش دهد.

7. موز خشک ممکن است به شما کمک کند احساس کامل تری کنید

نشاسته مقاوم نوعی از کربوهیدرات غیر قابل احتراق است – که در موز خشکهای غیرمستقیم و سایر غذاها یافت می شود – مانند فیبر محلول در بدن شما عمل می کند.

به عنوان یک قاعده انگشت ، می توانید تخمین بزنید که هر چه موز خشک سبزتر باشد ، میزان نشاسته مقاوم آن بیشتر است (31).

از طرف دیگر ، موز خشکهای زرد و رسیده حاوی مقادیر کمتری از نشاسته مقاوم و فیبر کل هستند – اما به نسبت نسبتاً بالاتری از فیبر محلول.

هر دو نشاسته پکتین و مقاوم دارای اثرات کاهش اشتها هستند و احساس پر بودن بعد از غذا را افزایش می دهند (منبع 20Trusted ، منبع 32Trusted ، 33 منبع معتبر ، 34 منبع معتبر).

    خلاصه

    بسته به نوع بلوغ ، موز خشک مقادیر زیادی از نشاسته یا پکتین مقاوم را در خود جای داده است. هر دو ممکن است اشتها را کاهش دهند و به شما در حفظ سلامت کمک کنند.

8- موز خشکهای نارس ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود ببخشند

مقاومت به انسولین یکی از مهمترین عوامل خطر در بسیاری از بیماریهای جدی جهان از جمله دیابت نوع 2 است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که 15-30 گرم نشاسته مقاوم در روز ممکن است حساسیت به انسولین در 33-50 in در حداقل به عنوان چهار هفته را بهبود بخشد (35Tusted Source ، 36Trusted Source).

موز خشکهای نارس منبع خوبی از نشاسته مقاوم هستند. بنابراین ، ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین کمک کنند.

با این حال ، دلیل این تأثیرات به خوبی درک نشده است ، و همه مطالعات در مورد این موضوع اتفاق نظر ندارند (35 منبع معتبر ، 37 منبع معتبر).

باید مطالعات بیشتری در مورد موز خشک و حساسیت به انسولین انجام شود.

    خلاصه

    موز خشکهای نارس منبع خوبی از نشاسته مقاوم هستند که ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

9. موز خشک ممکن است سلامت کلیه را بهبود بخشد

پتاسیم برای کنترل فشار خون و عملکرد کلیه سالم ضروری است.

به عنوان یک منبع غذایی مناسب پتاسیم ، موز خشک ممکن است به ویژه برای حفظ کلیه های سالم مفید باشد.

یک مطالعه 13 ساله در خانمها مشخص کرد که افرادی که 2 تا 3 بار موز خشک در هفته می خورند ، 33٪ کمتر احتمال ابتلا به بیماری کلیوی را دارند (منبع مورد اعتماد 38).

مطالعات دیگر متذكر می شوند كه كسانی كه 4 تا 6 بار در هفته موز خشک می خورند ، تقریباً 50٪ كمتر از كسانی كه این میوه را نخورند مبتلا به بیماری کلیوی هستند (38Trusted Source، 39Trusted Source).

    خلاصه

    خوردن موز خشک چندین بار در هفته ممکن است خطر ابتلا به بیماری کلیوی را تا 50٪ کاهش دهد.

10. موز خشک ممکن است مزایایی برای ورزش داشته باشد

موز خشکها معمولاً به دلیل داشتن مواد معدنی و کربوهیدراتهایی که به راحتی هضم می شوند ، به عنوان غذای مناسب برای ورزشکاران شناخته می شوند.

خوردن موز خشک ممکن است به کاهش گرفتگی و درد عضلات ناشی از ورزش کمک کند ، که تا 95٪ از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می دهد (منبع اطمینان 40).

دلیل این گرفتگی ها تا حد زیادی ناشناخته است ، اما یک تئوری رایج ترکیبی از کمبود آب و عدم تعادل الکترولیت را مقصر می داند (41Trusted Source، 42Trusted Source، 43Trusted Source).

با این حال ، تحقیقات یافته های مختصر در مورد موز خشک و گرفتگی عضلات ارائه می دهد. در حالی که برخی از مطالعات آنها را مفید می دانند ، برخی دیگر هیچ اثری ندارند (44 منبع معتبر).

به گفته این ، موز خشکها قبل ، حین و بعد از تمرین استقامتی تغذیه عالی می کنند (منبع اطمینان 45).

X